Сб, 18.05.2024, 13:06
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Конспекти уроків [7]
До уроків зв’язного мовлення [0]
Матеріали контролю [20]
Методична скарбничка [0]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 7
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » На допомогу вчителеві » Конспекти уроків

Конспект уроку за темою "Числівник", 6 клас
Українська мова, 6-й клас
Тема уроку: Числівник як частина мови

Очікувані результати:
учні знатимуть: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксичну роль числівника, розряди числівників за значенням;
зможуть: розпізнавати числівники в тексті, розрізняти кількісні та порядкові числівники, визначати їх граматичні ознаки,
використовувати числівники у мовленні, розвивати пам’ять, логічне мислення,
умітимуть порівнювати, робити висновки та узагальнення; створювати висловлювання на тему “Рідне місто моє”
Тип уроку: Урок засвоєння нових знань
Обладнання: Підручник (М.Пентилюк та інші. Рідна мова: підручник для 6 кл. – К.: – « Освіта», 2006), навчальний посібник (Г.Дмитренко. Українська мова: навчальний посібник для 6 класу. – К.: В-ць М.Дмитренко. 2006), дошка, картки із завданнями для групової роботи, індивідуальні картки, тексти для роботи на уроці, ілюстрації для посилення творчої уяви школярів, мультимедійний проектор, лексичний матеріал «Рідне місто моє».
Зміст уроку
І Організація класу. Актуалізація опорних знань
1. Єдина тема висловлювання – рідне місто моє.
2. Хвилина орфографії у формі гри «Знайди зайве»
Сім’я, м’ясо, п’явка п’ять.
Сіль, мазь, двадцять шість, молодь.
В’ялий, дев’ятий, м’який, п’янкий.
Учні виписують до зошитів слова: п’ять, двадцять шість, дев’ятий.
Чому слова зайві?
Учитель підсумовує, доповнює відповідь учнів.
Чи знайомі вам такі слова?
Сьогодні ми більше дізнаємося про числівник.
ІІ. Повідомлення теми. Визначення очікуваних результатів
Виходячи із теми уроку та маючи досвід вивчення інших частин мови, спробуйте визначити очікувані результати.
Учитель коригує, доповнює сказане учнями. Очікувані результати проектує на екран через мультимедійний проектор.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Ваше завдання – осмислити увесь матеріал і довести важливість теми, яку будемо вивчати, роль числівників у мовленні.
Тема досить об’ємна, але ми впораємось, бо ми будемо працювати в групах.
ІV. Засвоєння нових знань
1.Методом «Мозковий штурм» (шляхом проголошення ідей) вивести правило про те, що називається числівником.
У результаті бесіди на дошці з’являться записані учнями ідеї, на основі яких виведеться правило.
2. Робота з підручником
- Переконаємось, чи правильно ми дали визначення.
А щоб краще запам’ятати правило, запишемо віршовані рядки:
Числівник може визначить тобі число речей, порядок при лічбі.
3.Робота в групах.
Мета роботи: вивчити розряди числівників за значенням та граматичні ознаки числівника.
Кожна група працює над своїми завданнями ( учні отримують картки із завданнями). Вони можуть консультуватися, допомагати один одному. Через 15 хвилин необхідно приступити до розв’язування завдань.
Зразки завдань для роботи в групах (Метод «Незакінчене речення»)
Група №1 вивчає розряди числівників за значенням.
За значенням числівники поділяються на…
Кількісні числівники означають…
відповідають на питання…
Порядкові числівники означають…
відповідають на питання…
Група 2 вивчає граматичні ознаки числівника.
Кількісні числівники змінюються за …
Порядкові числівники змінюються за …
Числівники півтора, півтори, півтораста, мало, немало, чимало…
Група 3 вивчає синтаксичну роль числівника
У реченні
Місто Прилуки було закладене в кінці десятого століття
числівник виступає…
У реченні
Населення Прилук – шістдесят дві тисяч.
числівник виступає…
У реченні
Дев’ятсот – визначна дата в історії Прилук.
числівник є …
У реченні
Дев’ятого вересня тисяча дев’ятсот сорок першого року місто було визволене від німецько-фашистських загарбників
Числівник виступає…
Отже, числівник може виступати в ролі…
4.Спільна робота груп
Учитель. Тепер працюємо всі разом. Уважно слідкуйте за ходом моїх запитань і завдань. Відповідає та група, чиє це завдання.
а) – На які розряди за значенням поділяються кількісні числівники?
- Що означають кількісні числівники?
- Що означають порядкові числівники? (І група)
б) – Як змінюються кількісні числівники?
- Як змінюються порядкові числівники?
- Яка особливість числівників півтори, півтора, півтораста…(ІІ група)
в) - Яка синтаксична роль числівника?
- Виписати словосполучення числівника із словами, до яких вони відносяться. Визначити синтаксичну роль (ІІІ група)
V. Тренувальні вправи
1. - Яку річницю свого існування відзначило місто:
На екран проектується текст:
Над рікою гордо піднялося місто.
З чим тебе зрівняти, рідна сторона?
Дев’ятсоте літо, дев’ятсоте літо
На Прилуцьку землю осінь принесла ( К.Гайовенко)

Завдання:
1. Пояснити пунктограми.
2. Записати останнє речення, знайти числівники, визначити граматичні ознаки, синтаксичну роль.
2. Гра «Упізнай числівник»
На екрані слова:
Трійка, потроїти, тричі, три, третій, трирічний, трикілометровий.
Завдання:
Знайти числівник, методом ПРЕС довести правильність вибору.
3.Вибірковий диктант: знайти числівники, визначити розряд за значенням (усно)
У 1815 році було споруджено собор Різдва. У 20-х роках побудовано Спасо-Преображенський собор і Миколаївську церкву. Усі ці будівлі збереглися до наших днів, прикрашають історичну зону міста, є пам’ятками архітектури.
Повторення: текст, його ознаки.
4.Пояснювальний диктант
У першій половині дев’ятнадцятого століття у Прилуках налічувалось сім цегельних заводів, шістдесят два вітряки, пивоварня, миловарня, п’ять крупорушок, тринадцять маслобоєнь, дев’ятнадцять кузень, дві махоркові фабрики, два парових млини.
5.Узагальнююча розповідь про числівник.

VІ. Рефлексія
1.Самооцінка роботи на уроці.
Учитель. Усі разом за короткий час виконали великий обсяг роботи. Тепер у групах обговоріть внесок кожного і поставте оцінки.
2.Остаточне узгодження оцінок. Обґрунтування їх учителем та учнями.
3.Методом «Мікрофон» висловимо свої враження про урок.
Учитель. Чи справдились ваші очікування від уроку?
VІІ. Домашнє завдання
С. 188 – 190 – вивчити.
ІІІ – ІV рівень: скласти твір-мініатюру «Рідне місто моє» з використанням числівників
І – ІІ рівень: скласти речення (за бажанням – твір).
Категорія: Конспекти уроків | Додав: HAN (16.01.2015)
Переглядів: 2677 | Рейтинг: 4.0/1
Всього коментарів: 0
avatar
Друк
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • Управління освіти Прилуцької міської ради
  • Міський методичний центр
  • САЙТ ШКІЛЬНОЇ БІБЛІОТЕКИ
  • Усе про освіту
  • Чернігівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти ім. К.Д.Ушинського
  • О.І. Мальована © 2024Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz